Mai tot botoşăneanul a păţit să i se ofilească florile la câteva minute după ce le-a cumpărat, deşi la momentul achiziţiei acestea erau în stare perfectă. Cele mai multe cazuri de acest gen se întâlnesc la florăriile din pieţe. Conducerea Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorului (APC) Botoşani, susţine că anual se înregistrează plângeri din partea consumatorilor botoşăneni. Anul acesta printre reclamaţiile în acest sens s-a numărat şi o persoană care a cumpărat o plantă de interior pe care plătise 80 lei. Aceasta a început să se ofilească la doar câteva ore după ce fusese cumpărată. Problemele de acest gen apar mai mult la începerea anului şcolar sau la anumite sărbători, când vânzările la florării cresc văzând cu ochii. Un astfel de caz a apărut şi de Sfânta Cuvioasă Parascheva. Sâmbătă, 14 octombrie, Dan S., din Botoşani a cumpărat un buchet de crizanteme pentru soţia sa. Din nefericire, la puţin timp acestea s-au scuturat deşi cetăţeanul susţine că arătau foarte bine când le-a cumpărat.
"Florăresele au un secret al lor, o substanţă anume pe care o folosesc pentru a păstra florile mai mult timp. Odată oprit acest tratament florile se ofilesc. Am avut multe cazuri de acest gen. Dacă îşi respectă clientul, florăresele ar trebui să destăinuie cum trebuie să păstreze florile, mai ales având în vedere că vânzătoarele ştiu ce se întâmplă la oprirea tratamentului. E normal ca florile să se ofilească, însă, nici chiar la câteva minute după ce au fost cumpărate", a declarat Elena Olaru, preşedinte în cadrul APC Botoşani. (Carmen STANCIU)