Microbuzul intenţionează să îmbunătăţească transportul în comun. Conducerea societăţii şi-a exprimat intenţia de a investi în noi mijloace de transport în comun, schimbând microbuzele cu autobuze moderne în ideea oferirii unui plus de confort populaţiei. Ceea ce doresc însă cei de la Microbuzul în schimb sunt drepturi egale cu societatea Eltrans din subordinea Consiliului Local Botoşani. Avem o propunere din partea societăţii Microbuzul, care intenţionează să investească în dezvoltarea transportului prin minimicrobuze de 22 de locuri. Acele autobuze ar asigura o anumită fluenţă şi un anumit confort pentru călători. În schimb solicită subvenţii, a declarat viceprimarul Florin Ghiorghiţă.
Acesta consideră propunerea avansată de Microbuzul ca fiind îndreptăţită şi demnă de a fi luată în calcul. Societatea ar plăti în continuare redevenţă Consiliului Local de 2 miliarde, dar solicită subvenţii pentru acoperirea investiţiei făcute în noile mijloace de transport. În momentul în care s-ar da abonamente cu preţ redus şi s-ar oferi gratuitate persoanelor vârstnice şi copiilor ar trebui să le dăm şi subvenţii. Legea permite acordarea subvenţiilor societăţilor. Legea îi tratează ca operatori de transport indiferent dacă sunt privaţi sau de stat, a precizat viceprimarul municipiului Botoşani.
Ghiorghiţă susţine că până şi transportul în comun cu tramvaiele poate fi scos la licitaţie. Municipalitatea oferă calea de rulare, iar firma vine cu tramvaiele. Viceprimarul Ghiorghiţă susţine că propunerea avansată de Microbuzul este în momentul da faţă în stadiul unei analize la nivelul executivului Primăriei Botoşani. Va trebui să avem o discuţie mai serioasă şi cu primarul Cătălin Flutur şi va trebui făcută o propunere oficială. Mie mi se pare o idee bună pentru că s-ar face o investiţie în transportul local fără nici o contribuţie din bugetul local. Redevenţa o încasăm în continuare de 2 miliarde, în schimb de la Eltrans încasăm 70 milioane, a precizat viceprimarul, menţionând că tramvaiele au gratuitate şi subvenţii de 15 miliarde pe an.
Din punctul de vedere al viceprimarului, dacă subvenţia ar fi împărţită situaţia ar fi alta. Cei de la Microbuzul mi-au spus să le dăm lor 7 miliarde subvenţii din care îşi plătesc ratele la miniautobuze, iar transportul va fi modern. Astfel şi toată lumea, din toate zonele ar beneficia de gratuitate, a concluzionat Ghiorghiţă.
De precizat că soluţia avansată de viceprimarul Ghiorghiţă este mai veche, ea fiind vehiculată şi în perioada cât primar a fost Florin Egner, dar fără vreo finalitate. Cert este că în toată lumea transportul local este subvenţionat, tocmai pentru ca preţul biletului să fie unul acceptabil pentru călători, asigurându-se şi gratuităţi pentru anumite categorii sociale, cum ar fi pensionarii, de exemplu, sau elevii de şcoală. (Bianca ALBU)