Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Politică
Infracţiuni
Economic
Administraţie
Social
Horoscop
Umor
Evenimente
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu


Număr accesări
Astăzi:
3802
De la 07 Ianuarie 2003
122889451

Editorial

Posibilul as din mâneca preşedintelui Iohannis

  • Ioan Rotundu
  • 20 December 2017, 23:00

Nu-mi dau seama dacă pe preşedintele Klaus Iohannis îl caracterizează calmul ardelenesc sau cel englezesc dar cu certitudine că reacţiile sale la hăcuirea legilor justiţiei de către penalii din Parlamentul României continuă să lipsească din spaţiul public.
Puţinele sale declaraţii au fost stric constituţionale şi nimic în plus. Motiv pentru penalii din Parlament să nu se simtă chiar în largul lor, deşi au modificat legile justiţiei după cum are fiecare dintre ei încadrarea penală pentru faptele comise. Poate că Liviu Dragnea şi Călin Popescu Tăriceanu, doi penali de rang înalt şi şefii supremi ai Parlamentului României, şi-ar fi dorit ca preşedintele Iohannis să se fi agitat şi să fi făcut declaraţii care să le permită să-l suspende pentru a-i face loc la Cotroceni lui Tăriceanu pentru ca modificările la legile justiţiei să fie promulgate fără vreo piedică, dar Iohannis nu le-a oferit o astfel de ocazie..
Ori preşedintele Iohannis, ca fost profesor de Fizică, are o logică de fier care se completează fericit cu calmul său proverbial, ori are în preajma sa consilieri extrem de abili, însă este limpede că preşedintele şi-a pus intenţionat lacăt la gură pentru a nu scăpa vreo vorbuliţă nepotrivită şi care să-i atragă suspendarea.
Aşa privite lucrurile, cred că preşedintele are un plan de bătaie asupra penalilor din Parlament şi a dorinţei lor de a trece Justiţia sub control politic, masacrând Codul penal şi de procedură penală pentru a scăpa de orice necaz.
În aceste zile s-au vehiculat fel de fel de variante posibile pe care preşedintele le-ar putea folosi pentru a bloca promulgarea legilor concepute de nişte penali care n-au cunoştinţe juridice nici măcar la nivel de cultură generală.
Căile constituţionale de care poate uza preşedintele, respectiv respingerea de la promulgare şi contestaţia la Curtea Constituţională nu vor putea opri promulgarea legilor. Preşedintele poate refuza o dată promulgarea, a doua oară fiind obligat să le contrasemneze. La Curtea Constituţională ALDE-PSD au cel puţin 6 judecători din cei 9 de partea lor iar preşedintele Curţii, Valeriu Dorneanu, este social-democrat pur sânge. Orice contestaţie adresată Curţii pe seama legilor justiţiei va fi respinsă, penalii având victoria de partea lor.
S-a mai avansat varianta că preşedintele ar fi în înţelegere cu premierul Mihai Tudose ca imediat ce legile ajung la Cotroceni pentru promulgare, printr-o Ordonanţă de urgenţă premierul să amâne intrarea lor în vigoare, timp în care se vor căuta soluţii de respingere a lor. Nu cred în această variantă pentru că Mihai Tudose este legat trup şi suflet de Liviu Dragnea, de ceilalţi lideri ai partidului şi nu va trăda „cauza” lor comună.
Eu aş îndrăzni să cred că preşedintele va uza, în tot acest război de dinamitare a statului de drept şi a democraţiei în România, de prevederile art. 93 din Constituţia României.
Iată cum este conceput acest articol: „(1) Preşedintele României instituie, potrivit legii, starea de asediu sau starea de urgenţă în întreaga ţară ori în unele unităţi administrativ-teritoriale şi solicită Parlamentului încuviinţarea măsurii adoptate, în cel mult 5 zile de la luarea acesteia.”
Cred că preşedintele, după ce va primi spre promulgare la Cotroceni toate legile va declara starea de necesitate pe motiv că, aşa cum stă legiferat în Ordonanţa de urgenţă nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu şi regimul stării de urgenţă: „Starea de urgenţă reprezintă ansamblul de măsuri excepţionale de natură politică, economică şi de ordine publică, aplicabile pe întreg teritoriul ţării sau în unele unităţi administrativ-teritoriale, care se instituie în următoarele situaţii: a) existenţa unor pericole grave actuale sau iminente privind securitatea, naţională ori funcţionarea democraţiei constituţionale;”.
Prin modul în care au procedat penalii din Parlament au pus în pericol siguranţa naţională pentru că DIICOT a fost lăsat fără instrumente juridice de luptă împotriva teroriştilor, este pusă în grav pericol democraţia ţării prin încălcarea separaţiei puterilor în stat, iar ordinea publică este grav afectată prin favorizarea infractorilor care au primit mai multe drepturi juridice decât victimele lor.
Aşadar, declararea de către preşedinte a stării de urgenţă ar fi justificată. Se mai pune problema că Parlamentul n-ar valida o astfel de măsură. Dar Parlamentul, prin activitatea lui abuzivă şi neconstituţională este cel care a generat declanşarea stării de urgenţă, aşa că preşedintele poate convoca o şedinţă a Consiliului Superior de Apărare a Ţării şi decide în şedinţă declararea stării de urgenţă. Constituţia nu-i interzice o astfel de procedură.
Ce ar însemna declararea stării de urgenţă: drepturile şi libertăţile constituţionale se suspendă şi are prioritate legea penală. Parlamentarii care au impus legile justiţiei încălcând procedurile şi regulamentele de legiferare ar putea fi cercetaţi penal şi pedepsiţi pentru că nu vor mai beneficia de imunitate. Procurorul General al României este competent să iniţieze astfel de anchete.
O altă posibilitate de a declara starea de urgenţă, în condiţiile în care Parlamentul este generatorul unei astfel de măsuri, preşedintele o are prin iniţierea unui referendum iar poporul, ca mai mare peste Parlament, să decidă prin „Da” sau „Nu” dacă vor declararea stării de urgenţă.
O astfel de măsură ar permite aerisirea Parlamentului şi a clasei politice de penali. După încetarea stării de urgenţă n-au decât parlamentarii să-şi continue munca iar PSD-ul să guverneze ţara, dar nimeni nu va mai avea curajul să sfideze Constituţia şi legile ţării. Părerea mea!

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.

Texte Adrian Duicu, fost presedinte al Consiliului Judetean Mehedinti, condamnat la un an si sase luni inchisoare cu suspendare
Consiliul Investitorilor Straini, declaratie dura:
Sunt incalcate elemente si principii fundamentale pentru o tara moderna/ Renuntarea la aplicarea regulilor guvernantei corporative va face imposibila aderarea Romaniei la OCDE
PNL a contestat la CCR modificarea legii ANI,
prin care inceteaza interdictiile aplicate parlamentarilor pana in 2013
Patronii din IT: Varianta Guvernului cu ajutoarele de stat nu este posibilă
Modificarile la legislatia penala care au scos magistratii in strada,
dezbatute in Comisia lui Iordache/ Ministerul Justitiei a trimis propunerea prin care se inlocuieste sintagma "suspiciuni rezonabile" cu "probe sau indicii temeinice" in tot Codul de procedura penala
A doua lege a justitiei - proiectul de modificare a Legii 304 privind organizarea judiciara
- a fost votata de Senat si merge la promulgare. Urmeaza a treia lege
Bancul zilei: Logică juridică
Horoscopul zilei de 20.12.2017
Iohannis: Exista un risc evident de activare a articolului 7 in cazul Romaniei, ca in cazul Poloniei,
daca legile Justitiei vor fi adoptate cu modificarile de acum
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă


Ultimele articole de pe blog