Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Evenimente
Politică
Cultură
Infracţiuni
Anunţuri
Economic
Fapt divers
Învăţământ
Social
Ştiri agenţii
Horoscop
Umor
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu


Număr accesări
Astăzi:
4655
De la 07 Ianuarie 2003
123303797
pnl

Guvernul va introduce stimulente pentru cumpărarea şi producerea de maşini electrice

  • el se arată dispus să investească în staţiile de încărcare
  • 22 November 2010, 23:00
Guvernul va introduce o serie de stimulente financiare pentru incurajarea achizitiilor de masini electrice si vrea sa ofere o serie de inlesniri si constructorilor auto pentru a-i determina sa produca in tara componente sau chiar automobile electrice, scrie Mediafax, citand surse guvernamentale. Printre masurile de incurajare destinate companiilor se numara deducerea cheltuielilor din impozitul pe profit sau acordarea de ajutoare de stat. Nu se precizeaza ce suma ar putea fi oferita cumparatorilor ca stimulent, insa multe state europene ofera 5.000 de euro pentru ca pretul masinii sa fie mai acceptabil.
Guvernul va dezvolta o strategie pentru implementarea automobilului electric, iar pentru punerea strategie in practica va fi creata Platforma Nationala pentru Vehiculul Electric (PNVE), organism in subordinea Guvernului si sprijinit de reprezentanti ai industriei si al mediului universitar cu preocupari in domeniu. Intentia Guvernului este de a elabora si pune in practica masuri de stimulare financiara pentru achizitia de vehicule electrice (precum acordarea unei "prime ecologice"), pentru incurajarea si realizarea infrastructurii de incarcare necesara exploatarii vehiculelor electrice (acordarea unei prime sau deducerea cheltuielilor din impozitul pe profit), precum si pentru dezvoltarea productiei de vehicule electrice si componente in Romania (prin scheme de ajutor se stat sau ajutor de minimis).
Potrivit surselor, vor fi introduse si masuri de atragere a investitiilor straine directe pentru fabricarea automobilelor electrice si a componentelor acestora in Romania.
Pentru facilitarea introducerii autovehiculelor electrice in Romania, printre altele, Guvernul va creste cantitatea de energie din surse regenerabile produsa in Romania, va dezvolta infrastructura de incarcare a bateriilor pentru autovehicule electrice si va elabora o strategie nationala privind reciclarea bateriilor pentru autovehicule electrice.
"Odata cu intrarea pe piata a autovehiculelor electrice, consumatorii trebuie sa poata sa inceapa sa le incarce, fiind necesar sa le fie puse la dispozitie puncte de incarcare accesibile public, pentru a raspunde nevoii consumatorilor de a incarca bateriile. Pentru realizarea unei retele adecvate de incarcare cu energie electrica vor fi necesare investitii semnificative si definirea standardelor privind siguranta, interoperabilitatea si plata", afirma sursele.
Executivul ia in calcul si faptul ca, in momentul in care nu mai pot fi folosite la autovehicule din cauza reducerii capacitatii lor de stocare de energie, bateriile sa fie folosite in alte scopuri, precum stocarea fixa de energie in gospodarii, urmand astfel sa fie analizate modalitati si sisteme de "utilizare secundara".
"Preturile accesibile reprezinta un factor esential pentru introducerea autovehiculelor electrice pe piata. Pentru a mari cota de piata a acestora, preturile la nivelul consumatorilor vor trebui sa scada semnificativ. O alta provocare importanta o reprezinta crearea unor retele accesibile de incarcare a bateriilor", afirma sursele.
Ca si avantaje sunt indicate eficienta energetica (motoarele electrice convertesc circa 75% din energia chimica generata de baterii in putere transmisa la rotile autovehiculului, in timp ce motoarele cu ardere interna convertesc numai aproximativ 20% din energia inmagazinata in carburantul conventional), poluarea redusa, performante superioare (motoarele electrice permit o functionare fara zgomot si mai uniforma si necesita o intretinere mai redusa decat motoarele cu ardere interna), autonomia de deplasare (autonomia autovehiculelor electrice este de 1-3 ori mai mica decat a autovehiculelor cu motoare cu ardere interna).
Guvernul ia insa in calcul si timpul de reincarcare a bateriilor (incarcarea completa a bateriilor poate dura 4-8 ore, chiar si "incarcarea rapida" pana la 80% din capacitatea bateriilor poate dura circa 30 minute), costul bateriilor ("pachetul" mai mare de baterii este scump si poate fi nevoie de inlocuirea sa o data sau de mai multe ori pe durata de viata a unui autovehicul), precum si de gabarit si greutate ("pachetul" de baterii este greu si ocupa un spatiu semnificativ).
Executivul apreciaza ca autovehiculele electrice ar putea sa fie in continuare o piata "nisa" in viitorul apropiat, insa se prevede o crestere a vanzarilor pe masura ce tehnologia pentru baterii va inregistra imbunatatiri.
Astfel, unele studii arata o crestere a cotei de piata a vanzarilor de autovehicule noi de la 1% - 2% in 2020 la 11% - 30% in 2030. Pentru vehiculele hibride reincarcabile, se estimeaza o cota de 2% in 2020 si de 5% pana la 20% pana in 2030.
Agenţia de ştiri HotNews

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.


Horoscop
Bancul zilei: Răspunsul bărbatului
E oficial: cutremurul se ia prin contact sexual. Si inundaţia!
Primăria Alba Iulia de a adăugat portocaliu la culorile tricolorului
Ofiţerii poliţiei m-au trădat pentru mafia economico-financiară
Vârsta de pensionare - 60 de ani pentru femei, 64 pentru barbaţi
Gestul obraznic al „papagalului” francez faţă de Preşedintele României a fost comentat de presa internaţională
Cultura română se întoarce acasă în Basarabia
Scandal in SUA după ce agenţii de securitate au efectuat o percheziţie corporală unui copil
Rusia avertizează: posibile probleme în alimentarea Europei cu petrol
Ansamblul din Flămânzi a emoţionat spectatorii cu cântecul „Bună seara dragi români”
Vânt de alianţă PDL – PNL la Botoşani
Ţâbuleac a semnat contractul pentru groapă de gunoi de la Stăuceni
A luat „crema „ concursului „Hai să jucăm şah , prieteni!”
Minorele din Botoşani dispar pe capete
Pe urmele celor care comercializează etnobotanice
Majorarea cu 15% a lefurilor bugetarilor s-ar putea să nu fie simţită la buzunar
La Botoşani, nu-i chip pentru spitale să reducă internările
Anul 2011 nu aduce bugetarilor şi angajări, doar reduceri
Profesorii merituoşi vor primi doar distincţii, nu şi bani
Poker politic la Botoşani
Jurnalul de Botoşani şi Dorohoi

Blogul lui Rotundu
Arhivă


Catalin Flutur Valeriu Iftime
Ultimele articole de pe blog