Până la sfârşitul acestei luni, respectiv 31 martie, angajatorii trebuie să transmită Inspectoratului Teritorial de Muncă registrul general de evidenţă al salariaţilor în format electronic. Astfel, angajatorii pot transmite registrul prin completarea online a bazei de date existente pe portalul inspecţiei muncii, prin e-mail la ITM în format electronic însoţit de o adresă de înaintare semnată de angajator, sau prin e-mail pe bază de semnătură electronică.
Transmiterea online se face după solicitarea şi obţinerea de către angajator a activării accesului la portalul Inspecţiei Muncă şi obţinerea numelui de utilizare şi a parolei. Activarea accesului şi obţinerea numelui şi parolei se fac la sediul ITM în baza unei împuterniciri semnate şi ştampilate de reprezentantul legal al angajatorului, însoţită de o copie a certificatului de înmatriculare sau a actului de identitate, a precizat Roxana Gavril, purtător de cuvânt al Inspectoratului Teritorial de Muncă Botoşani. Transmiterea pe bază de semnătură electronică se realizează pentru angajatorii care deţin semnătura electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat. Depunerea la sediul ITM se poate face pe suport CD, disket sau USB. Ieri, 14 martie a fost prima zi în care angajatorii au putut depune la ITM registrul general de evidenţă al salariaţilor în format electronic. Potrivit legii, cei care trebuie să depună Registrele generale de evidenţă ale salariaţilor sunt persoanele fizice sau juridice care pot să angajeze forţa de muncă pe bază de contract individual. Sunt o serie de prevederi care constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenzi cuprinse între 2.000 şi 5.000 lei. Printre acestea se numără neînfiinţarea registrului sau netransmiterea acestuia în forma electronică la ITM în termenele şi forma prevăzută, refuzul de a pune la dispoziţie inspectoratului registrul, precum şi dosarul personal al salariaţilor şi necompletarea registrului în conformitate cu prevederile legale. (Margareta NICHIFOR)