Aceştia au ajuns la concluzia că sunt mulţi elevi care ajung să termine opt clase şi chiar liceul şi care nu înţeleg ce citesc, aceasta fiind o formă de exprimare a analfabetismului.
Părinţii au apreciat această măsură luată de minister prin introducerea orei de lectură. Ora de lectură este şi relaxantă, dar şi foarte bine venită pentru că îl învaţă pe copil cum să înţeleagă un text, să nu îl citească mecanic. Copiii noştri nu mai au timp suficient de lectură, nu mai sunt interesaţi de lectură pentru că sunt alte tentaţii, cum este calculatorul, şi ar fi minunat să fie ajutaţi să descopere plăcerea lecturii, a declarat Lidia Casandrei, preşedinte de asociaţie a părinţilor.
Dacă la clasele I-IV din acest an s-a introdus ora de lectură, la liceu li s-a trasat profesorilor ca în ora de limba şi literatura română să introducă un moment ortografic, moment ortografic pe care pot să îl organizeze şi profesorii de la alte materii.
Momentul ortografic înseamnă să ne asigurăm că elevul ştie să scrie corect în limba română. La alte materii decât limba română pot fi introduse în acest moment ortografic secvenţe care să-i ajute pe elevi să-şi însuşească vocabularul specific materiei respective şi modalităţile de exprimare, anunţau într-un comunicat reprezentanţii ministerului. Noile dispoziţii vin şi ca urmare a analize făcute asupra rezultatelor dezastruoase de la ultimul examen de bacalaureat (Doina Marcu)